ରାଜ୍ୟ

ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ଅନ୍ତର୍ଗତ ବିଲିମୋରା ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ ପରିଦର୍ଶନ କରିଛନ୍ତି

Spread the love

ପ୍ରେସ୍ ବିଜ୍ଞପ୍ତି*
ତାରିଖ: ୧୩.୧୦.୨୦୨୫

ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ଅନ୍ତର୍ଗତ ବିଲିମୋରା ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ ପରିଦର୍ଶନ କରିଛନ୍ତି

କେନ୍ଦ୍ର ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଆଜି ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପର ଅଂଶ ଭାବରେ ନିର୍ମାଣାଧୀନ ବିଲିମୋରା ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ ପରିଦର୍ଶନ କରିଛନ୍ତି। ତାଙ୍କ ସହିତ ଭଲସାଡ ସାଂସଦ ଶ୍ରୀ ଧାୱଲ ପଟେଲ ଏବଂ ଗଣ୍ଡେବୀ ବିଧାୟକ ଶ୍ରୀ ନରେଶ ପଟେଲ ମଧ୍ୟ ଥିଲେ।

ପରିଦର୍ଶନ ସମୟରେ, ମନ୍ତ୍ରୀ ବିଲିମୋରା ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନରେ ଚାଲିଥିବା ନିର୍ମାଣ ଏବଂ ଟ୍ରାକ୍ ବିଛାଇବା କାର୍ଯ୍ୟ ସମୀକ୍ଷା କରିଛନ୍ତି।

ଏ. ବିଲିମୋରା ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ
ବିଲିମୋରା ସହର ଏହାର ଆମ୍ବ ବଗିଚା ପାଇଁ ପ୍ରସିଦ୍ଧ। ଷ୍ଟେସନର ମୁଖଭାଗ ଡିଜାଇନ୍ ଆମ୍ବ ବଗିଚା ଦ୍ୱାରା ଅନୁପ୍ରାଣିତ, ଯାହା ସହରର ପ୍ରାକୃତିକ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ ସ୍ଥାନୀୟ ପରିଚୟକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ। ଭିତର ଏବଂ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ପ୍ରଚୁର ପ୍ରାକୃତିକ ଆଲୋକ ଏବଂ ବାୟୁଚଳନ ସହିତ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି। ଟ୍ରେନର ଦ୍ରୁତ ଗତି ଯୋଗୁଁ ହେଉଥିବା କମ୍ପନକୁ ଫିଟିଂକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିବାରୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ଫଲ୍ସ ସିଲିଂରେ ଆଣ୍ଟି-ଭାଇବ୍ରେସନ୍ ହ୍ୟାଙ୍ଗର ଲଗାଯାଇଛି।

ଷ୍ଟେସନଟି ଆଧୁନିକ ଯାତ୍ରୀ ସୁବିଧା ସହିତ ସଜ୍ଜିତ, ଯେପରିକି ଏକ ପ୍ରତୀକ୍ଷା ଲାଉଞ୍ଜ, ନର୍ସରୀ, ଶୌଚାଳୟ, ଖୁଚୁରା ଦୋକାନ, ଇତ୍ୟାଦି। ବିଭିନ୍ନ ସ୍ତରରେ ସୁଗମ ଗତିବିଧି ପାଇଁ ଏକାଧିକ ଲିଫ୍ଟ ଏବଂ ଏସ୍କେଲେଟର ସ୍ଥାପନ କରାଯାଉଛି, ଯେଉଁଥିରେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ, ଦିବ୍ୟାଙ୍ଗ ଏବଂ ପିଲା ଥିବା ପରିବାରର ଆବଶ୍ୟକତା ପ୍ରତି ବିଶେଷ ଧ୍ୟାନ ଦିଆଯାଇଛି।

ଷ୍ଟେସନ ପରିସରରେ ଏକ ସବୁଜ ଏବଂ ସତେଜ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପାଇଁ ବୃକ୍ଷରୋପଣ କରାଯାଉଛି। ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁବିଧା ପାଇଁ ପିକ୍-ଅପ୍ ଏବଂ ଡ୍ରପ୍-ଅଫ୍ ଜୋନ୍, ବସ୍, କାର ଏବଂ ଦୁଇ ଚକିଆ ଯାନ ପାଇଁ ପୃଥକ ପାର୍କିଂ ଏବଂ EV ପାର୍କିଂ ଯୋଜନା କରାଯାଇଛି।

ସୁବିଧା ଏବଂ ସ୍ଥାୟୀତ୍ୱକୁ ମିଶ୍ରଣ କରି, ଷ୍ଟେସନରେ ଜଳ ଦକ୍ଷ ବ୍ୟବହାର, ବର୍ଷାଜଳ ଅମଳ, କମ୍ ପ୍ରବାହ ସାନିଟାରୀ ଫିଟିଂ, ଭିତର ଭାଗରେ କମ୍ ତାପ ପ୍ରବେଶ ଏବଂ କମ୍ ଅସ୍ଥିର ଜୈବ ଯୌଗିକ ସହିତ ରଙ୍ଗ ଭଳି ଅନେକ IGBC (ଭାରତୀୟ ସବୁଜ ବିଲଡିଂ ପରିଷଦ) ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି।

ନବସାରୀ ଜିଲ୍ଲାର ଅମ୍ବିକା ନଦୀ କୂଳରେ ବିଲିମୋରା ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ କେସଲି ଗ୍ରାମରେ ଅବସ୍ଥିତ, ଏହି ଷ୍ଟେସନଟି ପରିବହନର ବିଭିନ୍ନ ପଦ୍ଧତି ସହିତ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଯୁକ୍ତ:

  • ବିଲିମୋରା ରେଳ ଷ୍ଟେସନ: 6 କିଲୋମିଟର
  • ବିଲିମୋରା ବସ୍ ଡିପୋ: 6 କିଲୋମିଟର
  • ଜାତୀୟ ରାଜପଥ NH-360: 2.5 କିଲୋମିଟର

ଷ୍ଟେସନର ମୁଖ୍ୟ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ:

  • ମୋଟ ନିର୍ମିତ କ୍ଷେତ୍ର: 38,394 ବର୍ଗ ମିଟର
  • ଷ୍ଟେସନ କୋଠା ଦୁଇଟି ସ୍ତର ନେଇ ଗଠିତ:
  • ଭୂମି-ସମ-କନକୋର୍ସ ସ୍ତର: ପାର୍କିଂ, ପିକ୍-ଅପ୍/ଡ୍ରପ୍-ଅଫ୍, ପଦଯାତ୍ରୀ ପ୍ଲାଜା, ସୁରକ୍ଷା ଚେକ୍ ପଏଣ୍ଟ, ପ୍ରତୀକ୍ଷା ବିଶ୍ରାମାଗାର, ଶୌଚାଳୟ, ଲିଫ୍ଟ, ଏସ୍କେଲେଟର, ସିଡ଼ି, କିଓସ୍କ, ଟିକେଟିଂ କାଉଣ୍ଟର, ଇତ୍ୟାଦି।
  • ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ସ୍ତର: ଦୁଇଟି ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଏବଂ ଚାରୋଟି ଟ୍ରାକ
  • ହାଇ-ସ୍ପିଡ୍ ଟ୍ରେନ ପାଇଁ 425 ମିଟର ଲମ୍ବା ପ୍ଲାଟଫର୍ମ
    ଷ୍ଟେସନ ଅଗ୍ରଗତି
    ରେଲ ଏବଂ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ସ୍ଲାବ୍ କାଷ୍ଟିଂ କାର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ କୋଠାରେ ଢାଞ୍ଚାଗତ ଷ୍ଟିଲ୍ କାର୍ଯ୍ୟ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି। ସ୍ଥାପତ୍ୟ ଶେଷ ଏବଂ MEP (ଯାନ୍ତ୍ରିକ, ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଏବଂ ପ୍ଲମ୍ବିଂ) କାର୍ଯ୍ୟ ବର୍ତ୍ତମାନ ଜାରି ରହିଛି।

B. ବିଲିମୋରା ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନରେ ଟ୍ରାକ୍ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି, ଏବଂ ରେଳ ଲେଇଂ କାର୍ (RLC) ବ୍ୟବହାର କରି ଅସ୍ଥାୟୀ ଟ୍ରାକ୍ ସ୍ଥାପନ କାର୍ଯ୍ୟ ସକ୍ରିୟ ଭାବରେ ଚାଲିଛି।

ରେଳ ଲେଇଂ କାର୍ ଟ୍ରାକ୍ ନିର୍ମାଣ ବେସ୍ (TCB) ରୁ ସଂସ୍ଥାପନ ସ୍ଥାନକୁ 200-ମିଟର ୱେଲ୍ଡଡ୍ ରେଳ ପ୍ୟାନେଲ ପରିବହନକୁ ସହଜ କରିଥାଏ, ଯାନ୍ତ୍ରିକ ପରିଚାଳନା ଏବଂ ରେଳ ପ୍ୟାନେଲ ସ୍ଥାପନକୁ ସହଜ କରିଥାଏ ଏବଂ ମାନବ ହସ୍ତକ୍ଷେପକୁ କମ କରିଥାଏ।

320 କିଲୋମିଟର/ଘଣ୍ଟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବେଗରେ ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ଟ୍ରେନ ପରିଚାଳନା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ସର୍ଭେ ସଠିକତା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ସର୍ବୋଚ୍ଚ ନିର୍ଭରଯୋଗ୍ୟତା ଏବଂ ସଠିକତା ସହିତ ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ସର୍ଭେ ଉପକରଣ ନିୟୋଜିତ କରାଯାଇଛି, ଏବଂ ସମସ୍ତ ସର୍ଭେ ପଦକ୍ଷେପ ବହୁ-ସ୍ତରୀୟ ଯାଞ୍ଚ ଅଧୀନରେ ଅଛି। କ୍ଷୁଦ୍ର ନିର୍ମାଣ ପରିବର୍ତ୍ତନ ପାଇଁ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଭାବରେ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବା ପାଇଁ ରେଫରେନ୍ସ ପିନ୍ ସର୍ଭେ ଏବଂ ରିଗ୍ରେସନ୍ ବିଶ୍ଳେଷଣ ପଦ୍ଧତି ନିଯୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି।

ବିଲିମୋରା ଷ୍ଟେସନରେ ଦୁଇଟି ଲୁପ୍ ଲାଇନ ଅଛି, ଯେଉଁଥିରେ ଚାରୋଟି 18 ରୁ 1 ଟର୍ଣ୍ଣଆଉଟ୍ ସହିତ ଗତିଶୀଳ କ୍ରସିଂ ଏବଂ ଦୁଇଟି 18 ରୁ 1 କ୍ରସଓଭର ରହିଛି। ମୁଖ୍ୟ ଲାଇନ ନିଶ୍ଚିତକରଣ କାର୍ ବେଗୁଡ଼ିକୁ ସମାୟୋଜିତ କରିବା ପାଇଁ 12 ରୁ 1 ଟର୍ଣ୍ଣଆଉଟ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଶାଖା କରେ।

କ. ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ଅଗ୍ରଗତି (୧୦ ଅକ୍ଟୋବର, ୨୦୨୫ ସୁଦ୍ଧା)

ମୁମ୍ବାଇ ଏବଂ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତର ପ୍ରଥମ ୫୦୮ କିଲୋମିଟର ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ କରିଡର ନିର୍ମାଣାଧୀନ ଅଛି।

  • ୫୦୮ କିଲୋମିଟର ମଧ୍ୟରୁ ୩୨୫ କିଲୋମିଟର ଭାୟାଡକ୍ଟ ଏବଂ ୪୦୦ କିଲୋମିଟର ପିଅର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି।
  • ୧୭ଟି ନଦୀ ସେତୁ, ୦୫ଟି ପିଏସସି (ପ୍ରି-ଷ୍ଟ୍ରେସ୍ଡ କଂକ୍ରିଟ୍) ସେତୁ ଏବଂ ୧୦ଟି ଷ୍ଟିଲ୍ ସେତୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି।
  • ୨୧୬ କିଲୋମିଟର ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ୪୦୦,୦୦୦ ରୁ ଅଧିକ ଶବ୍ଦ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି।
  • ୨୧୭ ଟ୍ରାକ୍ କିଲୋମିଟର ଆରସି ଟ୍ରାକ୍ ବେଡ୍ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି।
  • ପ୍ରାୟ ୫୭ ରୁଟ୍ କିଲୋମିଟରରେ ୨୩୦୦ ରୁ ଅଧିକ OHE ମାଷ୍ଟ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି।
  • ପାଲଘର ଜିଲ୍ଲାରେ ସାତଟି ପର୍ବତ ସୁଡ଼ଙ୍ଗରେ ଖନନ କାର୍ଯ୍ୟ ଚାଲିଛି।
  • BKC ଏବଂ ଶିଲଫାଟା (ମହାରାଷ୍ଟ୍ର) ମଧ୍ୟରେ 21 କିଲୋମିଟର ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ମଧ୍ୟରୁ 5 କିଲୋମିଟର NATM ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ଖନନ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି।
  • ସୁରଟ ଏବଂ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ରୋଲିଂ ଷ୍ଟକ୍ ଡିପୋ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଜାରି ରହିଛି।
  • ଗୁଜରାଟର ସମସ୍ତ ଷ୍ଟେସନରେ ସୁପରଷ୍ଟ୍ରକ୍ଚର କାର୍ଯ୍ୟ ଉନ୍ନତ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ଅଛି। ମହାରାଷ୍ଟ୍ରର ସମସ୍ତ ତିନୋଟି ଉଚ୍ଚ ଷ୍ଟେସନରେ କାମ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି, ଏବଂ ମୁମ୍ବାଇ ଭୂତଳ ଷ୍ଟେସନରେ ବେସ୍ ସ୍ଲାବ୍ କାଷ୍ଟିଂ ଚାଲିଛି।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *