ରାଜ୍ୟ

ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାରୁ ସମନ୍ୱୟ: ବୈରାବି-ସାଇରଙ୍ଗ ରେଳ ବିପ୍ଳବ

Spread the love

ଦଶନ୍ଧି ଧରି, ମିଜୋରାମକୁ ଭାରତର ସବୁଠାରୁ ସୁନ୍ଦର କିନ୍ତୁ ଦୂରବର୍ତ୍ତୀ ରାଜ୍ୟ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯାଏ – କୁହୁଡ଼ି ପବନରେ ଘୋଡ଼ାଇ ହୋଇଥିବା ସବୁଜ ପାହାଡ଼, ମାଇଲ୍ ମାଇଲ ବାଉଁଶ ଜଙ୍ଗଲ ଏବଂ ଭୌଗୋଳିକ ଭାବରେ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ ହୋଇଥିବା ସାଂସ୍କୃତିକ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ। ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ମିଜୋରାମ ରାଜ୍ୟ, ଯାହାର ରାଜଧାନୀ ଆଇଜଲ କୁହାଯାଉଥିଲା, ସେଠାରେ ପହଞ୍ଚିବାକୁ ପାଞ୍ଚ ଘଣ୍ଟା ସମୟ ଲାଗୁଥିଲା ଏକ ସଂକୀର୍ଣ୍ଣ ରାଜପଥର ଏକ ରାସ୍ତା ନେଟୱାର୍କ ଯାହା ପ୍ରତ୍ୟେକ ଥର ମୌସୁମୀ ଆସିଲେ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଉଥିଲା। 51.38 କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବା ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ, ବୈରାବିସାଇରଙ୍ଗ ରେଳ ଲାଇନ ଏହି ସତ୍ୟକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ପାଇଁ 8000 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିଛି।

ଦେଶର ଦ୍ୱିତୀୟ ଉଚ୍ଚତମ ପିଅର ବ୍ରିଜ୍, 114 ମିଟର (କୁତୁବ ମୀନାର ଠାରୁ ଉଚ୍ଚ) ବିଶିଷ୍ଟ 45-ଟନେଲ୍ 153-ସେତୁ ଲାଇନ, ବର୍ତ୍ତମାନ ମିଜୋରାମକୁ ଜାତୀୟ ରେଳ ଗ୍ରୀଡ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରୁଛି। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ, ଯାହା ନିର୍ମାଣ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅଧିକ ସଫଳ, ମିଜୋରାମର ଅର୍ଥନୀତି, ଏହାର ସମାଜ ଏବଂ ରଣନୈତିକ ମୂଲ୍ୟକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରୁଛି।

ସଂଯୋଗୀକରଣର ଏକ ଜୀବନରେଖା
ରେଳପଥ ହ୍ରାସ ଆଇଜଲ ଏବଂ ସିଲଚର ମଧ୍ୟରେ ସାତ ଘଣ୍ଟାର ରାସ୍ତା ଦୂରତାକୁ ମାତ୍ର 3 ଘଣ୍ଟାରେ ହ୍ରାସ କରିଛି ଯାହା ଫଳରେ ଗତି ବହୁତ ଦ୍ରୁତ, ନିରାପଦ ଏବଂ ଆର୍ଥିକ ହୋଇଛି। ଯାତ୍ରୀବାହୀ ଟ୍ରେନ୍ ଏବେ 100 କିଲୋମିଟର ପ୍ରତି ଘଣ୍ଟା ବେଗରେ ସେବା କରିପାରିବ ଏବଂ ତେଣୁ ବାସିନ୍ଦାମାନେ ବର୍ତ୍ତମାନ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟସେବା କେନ୍ଦ୍ର, ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଏବଂ ବାଣିଜ୍ୟିକ କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକୁ ବହୁତ ନିର୍ଭରଯୋଗ୍ୟତାର ସହିତ ପ୍ରବେଶ କରିପାରିବେ।

ଏହା କେବଳ ସୁବିଧା ନୁହେଁ। ଅନୁମାନ କରାଯାଉଛି ଯେ ଉନ୍ନତ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଯୋଗୁଁ ଆଞ୍ଚଳିକ GDP ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପ୍ରତିବର୍ଷ 2-3 ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇପାରିବ କାରଣ ଅଧିକ ଲୋକ ଯାତ୍ରା ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ବିନା ଯାତ୍ରା କରିପାରିବେ ଏବଂ ଅଧିକ ଲୋକ ଅର୍ଥନୀତିରେ ପ୍ରବେଶ କରିପାରିବେ। ମିଜୋରାମ ଭଳି ଏକ ଛୋଟ ରାଜ୍ୟ ପାଇଁ, ଯେଉଁଠାରେ ମୋଟ ରାଜ୍ୟ ଘରୋଇ ଉତ୍ପାଦ (GSDP) ପ୍ରାୟ ₹25,000 କୋଟି, 2 ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପ୍ରତିବର୍ଷ ଅର୍ଥନୀତିରେ 500 କୋଟି ଅତିରିକ୍ତ ରାଜସ୍ୱ ଆଣିବ।

ଆର୍ଥିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ସମୃଦ୍ଧି
ସର୍ବାଧିକ ଲକ୍ଷ୍ୟଯୋଗ୍ୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଉଛି ଅର୍ଥନୈତିକ। ରେଳବାଇ ମିଜୋରାମର କୃଷି ଉତ୍ପାଦ (ବାଉଁଶ, ଲଙ୍କା, କମଳା, ଅଦା ଏବଂ ପଣସ)କୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ କମ ମୂଲ୍ୟରେ ପରିବହନ କରି ଭାରତୀୟ ବ୍ୟାପକ ବଜାରରେ ପ୍ରବେଶ କରିବା ସହଜ କରିଛି। ବର୍ତ୍ତମାନ, ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବରେ ଖରାପ ପରିବହନ ଯୋଗୁଁ ଅମଳ ପରବର୍ତ୍ତୀ କ୍ଷତି ପ୍ରାୟ 25-30%। ରେଳ ସଂଯୋଗୀକରଣ ମାଧ୍ୟମରେ, ଏହା ଆକଳନ କରାଯାଇଛି ଯେ ନଷ୍ଟ ହେବାର ସ୍ତର ଅଧା ହୋଇଯିବ ଏବଂ ଏହା ଚାଷୀଙ୍କ ଆୟକୁ ସିଧାସଳଖ ବୃଦ୍ଧି କରିବ।
ସ୍ଥାନୀୟ ଉଦ୍ୟୋଗୀମାନଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଲାଭ ପାଇବାକୁ ଅଛି। ପୂର୍ବରୁ ସଡ଼କ ପଥରେ ପ୍ରତି କିଲୋଗ୍ରାମ ପାଇଁ 15-20 ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହେଉଥିବା ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚ ରେଳ ମାଧ୍ୟମରେ 30-40 ପ୍ରତିଶତ ହ୍ରାସ ପାଇବା ଉଚିତ। ସଞ୍ଚୟ ଅନ୍ୟ କ୍ଷେତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ବିସ୍ତାରିତ ହେଉଛି: ଇନ୍ଧନ, ସିମେଣ୍ଟ ଏବଂ ଦୈନନ୍ଦିନ କିରାଣା ଭଳି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସାମଗ୍ରୀ 10-20 ପ୍ରତିଶତ ହ୍ରାସ ପାଇବାର ଆକଳନ କରାଯାଇଛି, ଯାହା ରାଜ୍ୟର ଜୀବନକୁ 1.2 ନିୟୁତରୁ ଅଧିକ ମିଜୋରାମ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ସୁଲଭ କରିଥାଏ।
ଅନ୍ୟ ଗୁଣକ ହେଉଛି ନିଯୁକ୍ତି ସୃଷ୍ଟି। ନିର୍ମାଣ ସମୟରେ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ହଜାର ହଜାର ନିର୍ମାଣ ଏବଂ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ନିଯୁକ୍ତି ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲା। ଭବିଷ୍ୟତରେ, ଅର୍ଥନୀତିଜ୍ଞମାନେ ଆକଳନ କରୁଛନ୍ତି ଯେ ରେଳବାଇ ସହିତ ଜଡିତ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ, ଆତିଥ୍ୟ, ଖୁଚୁରା ଏବଂ ପର୍ଯ୍ୟଟନରେ ପ୍ରତିବର୍ଷ 3,000-5,000 ପରୋକ୍ଷ ନିଯୁକ୍ତି ମିଳିବ। ଏହା ମିଜୋରାମରେ ବେକାରୀ ସ୍ତରକୁ ଆଣିବ, ଯାହା ଦେଶ ତୁଳନାରେ ପୂର୍ବରୁ ଅଧିକ।

ପର୍ଯ୍ୟଟନ ଏବଂ ବାଣିଜ୍ୟ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଇଞ୍ଜିନ ଭାବରେ
ମିଜୋରାମ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ଏକ ଅପରିଚିତ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ମଣି ହୋଇ ରହିଛି। ଏହାର ଅସ୍ପୃଶ୍ୟ ପାହାଡ଼, ପାରମ୍ପରିକ ପର୍ବ ଏବଂ ପରିବେଶ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ସମ୍ଭାବନା ଦୁର୍ଗମ ସ୍ଥାନ ଦ୍ୱାରା ସୀମିତ ଥିଲା। ରେଳ ସୁଗମତା ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଯେ ସରକାର ଆକଳନ କରିଛନ୍ତି ଯେ ଆଗାମୀ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ପର୍ଯ୍ୟଟକଙ୍କ ଆଗମନ 40-50 ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ, ଏକ ପ୍ରବାହ ଯାହା ହୋଟେଲ, ହୋମଷ୍ଟେ, ହସ୍ତଶିଳ୍ପ ବଜାର ଏବଂ ପରିବହନ ସେବାରେ ବିକ୍ରୟ ବୃଦ୍ଧି କରିବ।

ବାଣିଜ୍ୟ ମଧ୍ୟ ଏକ ଲମ୍ଫ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ। ରେଳପଥ ମିଜୋରାମକୁ ଭାରତର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅଂଶ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରେ ଏବଂ ଏହାକୁ ମିଆଁମାରର ସିଟ୍ୱେ ବନ୍ଦର ନିକଟରେ ରଖେ, ଏହିପରି ଭାରତର ପୂର୍ବ ନୀତିର ଅଂଶ ଭାବରେ ରାଜ୍ୟକୁ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଯୋଗାଣ ନେଟୱାର୍କରେ ସ୍ଥାନିତ କରେ। ଯୋଜନାବଦ୍ଧ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ମିଜୋରାମ ଆଗାମୀ ଦଶ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ପୂର୍ବ ଏସିଆ ମଧ୍ୟରେ ବାଣିଜ୍ୟରେ 10-12 ବିଲିୟନ ଡଲାର ମୂଲ୍ୟର ଏକ ପରିବହନ କେନ୍ଦ୍ର ହୋଇପାରେ।

ସାମାଜିକ ଏକୀକରଣ ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତି
ରେଳପଥର ଅର୍ଥନୀତି ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ସହିତ ଜଡିତ ଦୃଢ଼ ସାମାଜିକ ପ୍ରଭାବ ଅଛି। ଅତୀତରେ, ମିଜୋରାମର ବିଚ୍ଛିନ୍ନତା ଭାରତର ମୁଖ୍ୟଧାରାକୁ ଶାରୀରିକ ଏବଂ ମାନସିକ ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାର ଭାବନାକୁ ଜନ୍ମ ଦେଇଥିଲା। ସେହି ବ୍ୟବଧାନକୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ରେଳ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଏବଂ ବ୍ୟବହାରିକ ଭାବରେ ପୂରଣ କରାଯାଇଛି, ଯାହା ଜାତୀୟ ସଂହତିକୁ ଆହୁରି ମଜବୁତ କରିଥାଏ।

ଉନ୍ନତ ପରିବହନ ମଧ୍ୟ ଉନ୍ନତ ଶାସନ ପ୍ରଦାନକୁ ବୁଝାଏ। ଦୂରରେ ଅବସ୍ଥିତ ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକୁ ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ସହଜ ପହଞ୍ଚ, ଡାକ୍ତର ଏବଂ ଔଷଧର ଦ୍ରୁତ ପରିବହନ ଏବଂ ପୂର୍ବରୁ ଦୂରଦୂରାନ୍ତ ବିବେଚିତ ସମ୍ପ୍ରଦାୟଗୁଡ଼ିକୁ ସରକାରୀ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଅଧିକ ପହଞ୍ଚ ରହିଛି। ବନ୍ୟା ଏବଂ ଭୂସ୍ଖଳନ ଘଟଣାରେ ଜୀବନ ରକ୍ଷା ହେବାର ବିପଦ ସହିତ ବିପର୍ଯ୍ୟୟ ସମୟରେ ରିଲିଫ୍ ସାମଗ୍ରୀ ଏବେ ଟ୍ରେନ ଦ୍ୱାରା ପରିବହନ କରାଯାଇପାରିବ।

ସ୍ଥାୟୀତ୍ୱ ଏବଂ ସ୍ଥିରତା
ମିଜୋରାମର ପାହାଡ଼ ଉପରେ ଲାଇନ ନିର୍ମାଣ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ବିଶାଳ ବୈଷୟିକ ଏବଂ ମାନବୀୟ ମୂଲ୍ୟ ଥିଲା। ଭୂସ୍ଖଳନ, ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂତତ୍ତ୍ୱ ଏବଂ ପ୍ରକଳ୍ପ ସହିତ ଘଟିଥିବା ଏକ ଦୁଃଖଦ ପୋଲ ଭୁଶୁଡ଼ି ପଡ଼ିବା ସାଧାରଣ ଥିଲା। ତଥାପି, ଲାଇନ ନିର୍ମାଣ ଏକ ପରିବେଶ-ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ସହିତ କରାଯାଇଥିଲା – ଲମ୍ବା ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ଏବଂ ଉଚ୍ଚ ଭାୟାଡକ୍ଟଗୁଡ଼ିକ ସ୍ଥାନରେ ଜଙ୍ଗଲ କ୍ଷୟ ଏବଂ ବାସସ୍ଥାନର ବିନାଶକୁ କମ କରିଥାଏ।
ରେଲୱେ ସ୍ଥାନୀୟ ଲୋକଙ୍କୁ ସାମିଲ କରି ଏବଂ ବିସ୍ଥାପନକୁ ହ୍ରାସ କରି ଏକ ନୂତନ ଲୋକ-କେନ୍ଦ୍ରିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସ୍ଥାପନ କରେ। ଏହା ଦର୍ଶାଏ ଯେ ଦୁର୍ବଳ ଭୂଦୃଶ୍ୟ ସତ୍ତ୍ୱେ ପରିବେଶଗତ ସ୍ଥାୟୀତ୍ୱ ସ୍ତରରେ ବିକାଶ କିପରି କରାଯାଇପାରିବ।

ଗଳ୍ପ କହେ ଯେଉଁ ସଂଖ୍ୟା।

ବୈରାବି-ସାଇରଙ୍ଗ ରେଳ ଲାଇନ ୫୧.୩୮ କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ନ ହୋଇପାରେ, କିନ୍ତୁ ସେହି ୫୧.୩୮ କିଲୋମିଟରରେ ପରିବର୍ତ୍ତନର କାହାଣୀ ଅଛି। ଏହି ଷ୍ଟେସନଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ ପାଞ୍ଚଟି, ହୋର୍ଟୋକି, କାୱନପୁଇ, ମୁଆଲଖାଙ୍ଗ ଏବଂ ସାଇରଙ୍ଗରେ ନୂତନ ଚାରିଟି ଷ୍ଟେସନ, ଏବେ ମିଜୋରାମକୁ ଭାରତୀୟ ରେଳ ମାନଚିତ୍ରରେ ଏକ ସୁନ୍ଦର ସ୍ଥାନ ଦେଇଛି। ଇଞ୍ଜିନିୟରମାନେ ଏକ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ୧୫୩ଟି ସେତୁ ନିର୍ମାଣ କରିଥିଲେ, ଯେଉଁଥିରେ ଉପତ୍ୟକାରୁ ୧୧୪ ମିଟର ଉଚ୍ଚରେ, କୁତୁବ ମୀନାର ଠାରୁ ଉଚ୍ଚରେ ଭାରତର ଦ୍ୱିତୀୟ ଉଚ୍ଚତମ ପିୟର ସେତୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଥିଲା, ଏବଂ ଏହି ରାସ୍ତାକୁ କାଟିବା ପାଇଁ କିଛି ସବୁଠାରୁ ଜିଦ୍ଖୋଳା ପଥର ଦେଇ ୧୨.୮ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବା ପଥ ସହିତ ୪୫ଟି ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ଖୋଳିଥିଲେ। ଏହି ମହାନ ପ୍ରକଳ୍ପର ବଜେଟ୍ ଏହାର ମୂଳ ବଜେଟ୍ ୫,୦୨୦ କୋଟି ତୁଳନାରେ ପ୍ରାୟ ୮,୦୦୦ କୋଟିକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, କିନ୍ତୁ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଫଳ ଆହୁରି ବଡ଼ ହେବ। ଅର୍ଥନୀତିଜ୍ଞମାନେ ଆକଳନ କରିଛନ୍ତି ଯେ ଏହା ମିଜୋରାମର ମୋଟ ରାଜ୍ୟ ଘରୋଇ ଉତ୍ପାଦକୁ ବାର୍ଷିକ 500-700 କୋଟି ହାରରେ ବୃଦ୍ଧି କରିବ ଯାହା ପ୍ରଭାବଶାଳୀ, କାରଣ ରାଜ୍ୟ ମାତ୍ର 1.2 ନିୟୁତ। ପର୍ଯ୍ୟଟନରେ ଦୁର୍ବଳ ପ୍ରବେଶ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ଏକ ସୀମିତ କାରଣ ହୋଇଆସିଛି ଏବଂ ଆଗାମୀ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଏହା 40-50 ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବାର ଆକଳନ କରାଯାଇଛି ଯାହା ମିଜୋରାମର ପାହାଡ଼ ଏବଂ ପର୍ବଗୁଡ଼ିକୁ ବିଶ୍ୱର ଅନ୍ୟ ଦେଶମାନଙ୍କ ପାଇଁ ସୁଗମ କରିବ। ଏହା ଦୈନନ୍ଦିନ ଜୀବନରେ ମଧ୍ୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିବ, ମାଲ ପରିବହନ ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ସାମଗ୍ରୀ (ଇନ୍ଧନ, ଖାଦ୍ୟ, ଇତ୍ୟାଦି) ଶସ୍ତା ହେବା ସହିତ, ଜୀବନଯାପନ ଖର୍ଚ୍ଚ 10-20 ପ୍ରତିଶତ ହ୍ରାସ ପାଇବ। ସମସ୍ତ ସେତୁ, ସମସ୍ତ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ, ରେଳ ଟ୍ରାକର ସମସ୍ତ ମିଟର ପଛରେ କେବଳ ଇସ୍ପାତ ଏବଂ ପଥର ନୁହେଁ, ବରଂ ଏକ ଉନ୍ନତ ଭବିଷ୍ୟତ ଏବଂ ମିଜୋରାମର ଏକ ନୂତନ ପରିଚୟର ନିଶ୍ଚିତତା ମଧ୍ୟ ରହିଛି।

ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାରୁ ସମନ୍ୱୟ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ
ବୈରାବୀସାଇରାଙ୍ଗ ରେଳପଥ ମିଜୋରାମର ପାହାଡ଼ ଉପରେ ଇସ୍ପାତ ଟ୍ରାକର ଏକ ସାଧାରଣ ଶୃଙ୍ଖଳା ନୁହେଁ; ଏହା ପରିବର୍ତ୍ତନର ଏକ ରୂପକ। ଏହା ଯାତ୍ରାର ସମୟ ହ୍ରାସ, ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ, କୃଷିରେ ଉନ୍ନତି, ପର୍ଯ୍ୟଟନକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ ଏବଂ ମିଜୋରାମକୁ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବଜାର ସହିତ ଯୋଡ଼ି ରାଜ୍ୟର ସାମାଜିକ-ଆର୍ଥିକ ଭାଗ୍ୟକୁ ପୁନଃଲେଖନ କରୁଛି।
ମିଜୋରାମର 1.2 ନିୟୁତ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ, ଏହି ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକ ଯାତ୍ରୀ ଏବଂ ମାଲ ପରିବହନ ଅପେକ୍ଷା ବହୁତ ଅଧିକ ବହନ କରନ୍ତି ଯାହା ସମୃଦ୍ଧି, ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତି ଏବଂ ସୁଯୋଗ ବହନ କରେ। ଭାରତ ପାଇଁ, ଏହି ଲାଇନ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ବିଜୟ ଯାହା ପୂର୍ବରୁ ଏକ ଦୂର ସୀମାକୁ ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଏସିଆକୁ ଏକ ସେତୁରେ ପରିଣତ କରିଥିଲା।
ମିଜୋରାମର ଉପତ୍ୟକାରେ ଏବେ ପ୍ରତିଧ୍ୱନିତ ହେଉଥିବା ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକର ତାଳରେ ଆହୁରି ଅଧିକ ଅଛି ଯେ ବିକାଶ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଏବଂ ସ୍ଥାୟୀ ଏବଂ ଏପରିକି ବ୍ୟାପକ ହୋଇପାରେ, ଏବଂ ସୀମାକୁ ବିକାଶମୂଳକ କେନ୍ଦ୍ରରେ ପରିଣତ କରିପାରେ।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *